Bubbeliburken

Sunday, March 16, 2008
















Vi har fått smått. Den kritvite unga angorahannen Lille Fridolf åkte hem till Järna förra helgen efter en smekmånad med våra två damer.

Tre dagar senare sprattlade det runt i lådorna. Ottos gråbruna Kim hade fått fyra små - en som ser nästan svart ut, två grå i olika nyanser och en ljusröd. De ligger nerbäddade i ull i en låda i växthuset.

Min röda Nina fick fem ungar, det var nära att en strök med när den fick en tovad slinga ull runt halsen. Jag hann just klippa loss innan luften tog slut.

Ninas fick en gråunge, de andra ser vita ut.

Än så länge är de blinda. Om en vecka ska de öppna ögonen.




2 Comments:

Blogger marianne lundholm said...

men herregud vad gulligt, jag törs väl inte skaffa kaniner med mina två perserkattor o en hund, men nog skulle jag villa, vad fint erat hus blir o sån fin trädgård du har, paddan var så söt
glad påsk på er alla

7:15 AM  
Blogger Kickan said...

Oj! Min första kommentar nånsin! Hedrad och förvirrad. fast visst kan du ha kaniner med katt och hund. De går bra ihop!
K

6:03 AM  

Post a Comment

<< Home